
La rialla és un succedani del gemec. Ens agrada fer riure una noia bonica perquè així es trenca per uns instants la seva inadmisible simetria. "Què maca estàs quan plores!" no és, només, una frase de melodrama. No tenim un pitagòric anhel de simetria. Al contrari, ens agrada desfer, undo en un sentit sexual, la tirania simètrica del bell.
Un impuls semblant provoquen les obres d’art massa perfectes. Puc entendre l'iconoclasta que en un rampell, obsedit per la seva petitesa enfront de l’obra, apunyala una pintura. Si ho fa per motius polítics o algun altre saltejat de reivindicacions només em desperta menyspreu. La citació també és una forma d’apunyalament textual del pare massa perfecte. Particularment, a mi el que m’agrada és tocar les estàtues als museus, no escantonar-les. Però l'impuls és el mateix. La mateixa mà avançant tremolosa mirant de trencar-ne l'aura.
2 comentaris:
Potser no sigui el lloc per dir-ho, però no n'he trobat cap altre de millor. M'ha agradat molt llegir el vostre diari. Tot i que no hi porteu gaire temps, admeto que promet de veres i us encoratjo a perseverar. En fi, donat que "obras son amores", també us faig un enllaç a la meva modesta i atribolada bitàcola sobre dret natural, ètica i altres llicències filosòfiques. Com no, hi esteu cordialment convidats:
http://justicia.bitacoras.com
A reveure.
Daniel.
Gràcies pels teus comentaris encoratjadors, extensibles també a l'Albert Torrents i a Subal. Mirarem d'anar actualitzant a bon ritme.
Publica un comentari a l'entrada